Sistemul de incalzire dar si condusul agresiv pot reduce la jumatate autonomia unei masini electrice, la fel cum si numarul de persoane din vehicul are o influenta importanta asupra distantei care poate fi parcursa dupa incarcare, a spus intr-o discutie cu presa la salonul auto de la Geneva, Nicolas Remise, director adjunct la proiectul Fluence ZE al Renault. Masina are o autonomie medie de 160 km, insa se poate trece si de 200 km daca e condusa in mod constant la viteze foarte mici, mai spune Remise. Masinile electice sunt gandite pentru a fi folosite in special in oras, caz in care autonomia scazuta nu e un dezavantaj mare.
Renult va lansa anul acesta trei masini 100% electrice in Europa: Fluence ZE, Kangoo ZE si Twizy. Tari precum Danenarca, Israel, Portugalia si Franta vor avea prioritate, dar compania va lansa cu timpul masinile si in alte piete, intaietate avand cele in care statul ofera subventii cumparatorilor de masini electrice.
Remise spune ca pentru tarile cu climat mai rece trebuie facute mici modificari la masina pentru adaugarea unui sistem de incalzire. Deja s-au facut modificari pentru masinile care vor fi vandute in Danemarca, insa pentru tarile mai reci e nevoie de schimbari suplimentare. "Masinile vor putea merge si la temperaturi de mult sub zero grade, insa autonomia va fi mai mica", spune oficialul francez care precizeaza ca, spre exemplu la Fluence ZE unde autonomia medie e de 160 km, pe vreme rece ea poate scadea la 80 - 100 km in functie de cate persoane sunt in masina si de cat de mult e folosita incalzirea.
Intrebat care e autonomia masinii daca soferul e prins mult timp in blocaje, Remise spune ca e o situatie buna pentru masina electrica fiindca autonomia nu are de suferit daca nu e folosit aerul conditionat sau sistemul de incalzire. "Daca ai o viteza mica, dar stabila, de circa 30 km/h poti conduce mai