Producatorul de vin Cotnari din Iasi si-a bugetat pentru acest an o crestere de 5% a volumului de vanzari, evolutie care s-ar putea pastra si la nivelul cifrei de afaceri daca nu exista mutatii in structura de vanzari.
Anul trecut compania a vandut 10,1 mil. de unitati (sticle), cu 4,7% mai putin comparativ cu 2008, adica un declin de 0,5 mil. unitati.
"Atat diminuarea consumului, cat si deplasarea acestuia catre segmentul de produse din portofoliu cu o valoare adaugata redusa au facut ca scaderea numarului de unitati vandute in 2009 fata de 2008 sa fie mai mica decat reducerea cifrei de afaceri", a spus Razvan Serghiuta, director al Cotnari.
In valoare, cifra de afaceri a companiei a fost cu 9,5% mai mica fata de 2008. Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finante, Cotnari a avut in 2008 o cifra de afaceri de 103,9 mil. lei (28,2 mil. euro).
"La sfarsitul anului 2008 o parte dintre produsele companiei au suferit o majorare de pret. Aceasta a facut ca profitul din 2009 fata de 2008 sa inregistreze o scadere mai putin pronuntata daca ne raportam la cifra de afaceri, de 2,38%, de la 4,2 milioane de lei in 2008 la 4,1 milioane de lei in 2009", a mai spus Serghiuta.
Cotnari detine 1.710 de hectare cultivate cu vita-de-vie, iar pana la sfarsitul acestui an vrea sa ajunga la 2.010 hectare, diferenta de 300 de hectare urmand sa fie plantata in urma unor investitii de 4,5 mil. euro. Compania mai are bugetate investitii de 0,58 mil. euro in tractoare si masini agricole. Potrivit Cotnari, pe parcursul derularii acestor proiecte compania va angaja noi oameni.
"Suprafetele nou-cultivate cu vita-de-vie trebuie intretinute, lucru ce nu putea fi realizat cu personalul existent la momentul demararii programului", a mai spus Serghiuta.
Cotnari a derulat investitii similare si in 2009, prin infiintarea a 240 de hectare, sumele implicate