EY (Ernst & Young) a identificat opt mega-tendinţe care vor avea un impact semnificativ asupra veniturilor, costurilor şi profitabilităţii industriei în această decadă. EY arată într-o analiză, dată publicităţii, azi, cum ar putea fi transformată industria auto în perioada următoare.
“De la fenomenul social media, la iniţiativele structurale guvernamentale, aceste tendinţe diverse influenţează deopotrivă producătorii de automobile, furnizorii şi distribuitorii de pe mai multe fronturi. Pentru a profita de oportunităţile viitoare, jucătorii vechi şi noi trebuie să-şi dezvolte capacitatea de a inova şi de a rămâne flexibili. Fără îndoială, este o nouă eră pentru industria auto”, spune Ariadna Oşlobeanu, Senior Manager EY România.
Tendinţa 1: Guvernele fac presiuni pentru un transport mai sigur şi mai ecologic
Guvernele se concentează pe trei arii prin care să asigure mobilitatea indivizilor: conservarea resurselor, compatibilitatea cu mediul şi siguranţa. Ca răspuns, producătorii de echipamente auto originale (OEMs) vor începe să construiască o gamă mai diversă de automobile, mai ecologice şi mai sigure, inclusiv o serie de vehicule cu emisii zero. Din punctul de vedere al clienţilor, sancţiunile şi stimulentele vor fi cele care vor influenţa decizia de cumpărare a unui vehicul, precum şi modul în care îl vor utiliza. Sancţiunile ar putea include taxe pentru drumurile congestionate şi de utilizare a anumitor drumuri, iar stimulentele, cum ar fi rabatul comercial, ar putea fi utilizate pentru a reduce costul de deţinere al vehiculelor cu emisii zero.
Tendinţa 2: Producătorii de echipamente auto originale răspund schimbării nevoilor de mobilitate
Consumatorii din ţările dezvoltate şi din cele în curs de dezvoltare au nevoi diferite de mobilitate. Urbanizarea continuă este în măsură să determine consumatorii din lumea dezvoltată să caute alte