United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul brandurilor de bere Tuborg si Carlsberg, care a finalizat anul 2008 cu afaceri de peste 96 mil. euro, a apelat anul acesta pentru prima data la hedging pentru a diminua impactul fluctuatiilor de curs.
"Pana acum nu era favorabil companiei, deoarece euro era in scadere. Am decis sa facem hedging prin intermediul bancilor cu care lucram, ING, Raiffeisen si HVB, dar nu pentru toate datoriile pe care le avem, ci doar pentru o parte din acestea", a declarat Shachar Shaine, presedintele URBB, companie a carei cifra de afaceri s-a majorat cu 18% anul trecut. Hedgingul este achizitia la termen a unei valute pentru a fi acoperit fata de fluctuatiile pietei.
Shaine a adaugat ca fluctuatiile valutare vor fi cea mai mare provocare a acestui an, deoarece peste 80% din materia prima folosita de companie este achizitionata din afara tarii. Din acest motiv, compania intentioneaza sa dubleze exporturile de bere in acest an, urmand ca la finalul lui 2009 acestea sa reprezinte 10% din cifra de afaceri a URBB.
"In septembrie-octombrie anul trecut realizasem bugetul companiei pentru 2009 la un curs leu-euro intre 3,6 si 3,8 lei, estimarea de 3,8 lei fiind la acel moment cea mai pesimista previziune. Acum am recalculat bugetul pentru anul acesta la un curs de 4,5 lei", a spus Shaine.
Desi multe companii au redus sau au inghetat investitiile anul acesta, producatorul brandurilor Tuborg si Carlsberg a decis sa investeasca in 2009 aproximativ sapte milioane de euro in achizitia de noi utilaje pentru imbutelierea bauturilor racoritoare si logistica.
"Investitia din acest an este rezonabila si va acoperi numai strictul necesar al companiei. In anii trecuti bugetele noastre anuale de investitii au fost intre 15 si 25 de milioane de euro", afirma oficialul companiei.
Producatorul a amanat insa planu