De la mare pana la Bucuresti autostrada ba apare, ba dispare. In locurile prin care trebuia sa treaca o autostrada bate vantul, e pustiu. Constructorii au plecat demult, dar nu cu mana goala. Zonele prin care trece autostrada au ajuns adevarate gauri negre in care dispar zeci de milioane de euro. Pentru intretinere.
In Romania, pe drumurile noastre mai mult stai decat mergi, iar atunci cand te pui in miscare, mergi incet printre gropi si te opresti din nou. Suntem tara in care se sta la coloana. Nu avem autostrazi, nu avem bani, nu accesam fonduri dar bagam in buzunarele unor "baieti destepti" zeci si sute de milioane de euro. Degeaba. Harta Europei e impanzita de autostrazi, dar noi suntem codasii. Avem doar cateva crampeie de drum, pe care cu multa indulgenta le poti numi autostrada. In total 332 de km.
Facem un experiment. Cat iti ia sa traversezi Romania de la un capat la altul pornind de langa mare, de la Vama veche, de langa vama cu bulgarii pana la Arad, la Nadlac, la granita cu ungurii, respectand toate restrictiile de viteza. Traseul ales face parte din coridorul de autostrazi 4 pan european care pleaca de la Nurnberg, din Germania si ajunge la Istanbul. Inca de la plecare se merge incet. Pe drumul european E 87 rar calci pedala de accelaratie peste 50 km la ora. Restrictie de viteza. Ba uneori mergi si cu 40 si cu 30 de km. Iesim din Tusla si putem sa mergem cu o suta la ora, pentru ca este drum european, dar ce sa vezi, intram in Eforie sud şi din nou restrictii la 50 de km. Putini soferi respecta restrictia. Pe langa mare, de la Vama la Constanta ar fi trebuit sa treaca o autostrada. Nu trece, iar drumul traverseaza toate localitatile unde se formeaza de multe ori cozi pe kilometri.
Inca din 1968 Romania avea in plan 3.200 de km de autostrada. Pare greu de crezut, dar harta tarii e impanzita de autostrazi. Sunt opt iesiri din tara pe a