Şi pentru că orice minune ţine doar trei zile, Târgul de carte Gaudeamus a luat sfârşit. Peste 100.000 de oameni, cititori înrăiţi, pasionaţi sau doar curioşi, au dat roată, în cel mai real sens al cuvântului, târgului instalat sub cupola pavilionului central al Romexpo
Afluenţa vizitatorilor a dovedit, o dată în plus, că românul caută şi găseşte supape pentru eliberarea de stres şi remontarea psihică.
S-au vândut sute de mii de volume, "absolut surprinzător, de parcă lumea nici nu a auzit de criză", la acest târg, potrivit mărturisirilor organizatorilor. S-a vândut la fel de bine beletristică, autohtonă şi universală, carte politică, poezie, carte de specialitate şi carte pentru copii.
"Am întâlnit aici, în perioada târgului, expresii dintre cele mai fericite şi mai interesante şi mai inteligente ale publicului, faţă în faţă cu cele ale expozanţilor. Am ajuns la un final de maraton, ne simţim cu toţii obosiţi, dar ştiu că am făcut o treabă bună", a spus, luni, înaintea decernării premiilor Gaudeamus, directorul târgului, Vladimir Epstein. El a precizat că premiile au fost acordate, conform tradiţiei, în urma votului larg al publicului. Datorită faptului că echipa organizatoare provine de la un post de radio public, "în mod firesc publicul este cel care a decis ierarhiile trecătoare şi impresioniste ale Târgului Gaudeamus". "Respectul nostru şi al dumneavoastră merge către toţi editorii, instituţiile de învăţământ şi toate ONG-urile care au participat aici, de-a lungul acestor zile", a mai spus Epstein.
Marii câştigători ai târgului în zona editurilor au fost Polirom şi Humanitas, care au avut încasări de peste 520.000 de lei, respectiv peste 400.000 de lei. Locurile următoare au fost ocupate de Rao şi de Editura Nemira.
Românul a cheltuit la târg, în medie, între 30 şi 50 de lei
În ceea ce priveşte bugetul de