Ioan Neculaie (foto), acţionarul majoritar al societăţii Roman SA Braşov, a declarat, în urmă cu două zile, într-o emisiune TV, că „stăm extrem de prost vizavi de camionul românesc, care cred că nu e apreciat la justa lui valoare de utilizatorii din armată”. „Încredere mare i-au acordat americanii, care ne-au dat câteva sute de milioane de dolari şi am exportat. Vă imaginaţi că acum 2-3 ani, dacă găseau într-un lot un camion necalitativ, nu mai dădeau nici o comandă. Ei şi astăzi vin cu comenzi”, a explicat Neculaie. Acesta a deplâns faptul că ministerele româneşti preferă camioanele din străinătate, deşi cele de la Roman SA au calităţi la fel de bune şi sunt la un preţ mai scăzut cu până la 50.000 de euro. „Am reuşit să ţin Roman SA datorită comenzilor americanilor”, a spus Ioan Neculaie, care a adăugat că politicienii ar fi preferat ca această societate să dispară.
Atanasiu laudă Roman SA
„Eu am vizitat fabrica domnului Ioan Niculae la Braşov şi pot să vă confirm un salt calitativ enorm, şi tehnologic, şi ambiental, pentru cei care lucrează acolo. De aceea s-au şi găsit pieţe, fiind o firmă serioasă. Problema cu armata română eu zic că nu e tranşată. Pentru că armata română, deşi are nevoie de mijloace auto pe stil platformă, nu a avut alocaţiile bugetare pentru a derula programul investiţional. Ei au nevoie de vreo 11.000 de camioane. Problema e că oamenii care vor stabili pretenţiile pentru acele camioane ale armatei, care vor face caietul de sar-cini, să fie nişte oameni serioşi, care să le aleagă după ceea ce îşi doreşte armata”, a explicat preşedintele AVAS, Teodor Atanasiu (foto medalion), în aceeaşi emisiune.
Comentând solicitarea lui Neculaie de protejare a industriei româneşti şi de a se face comenzi cu preponderenţă de pe piaţa locală, Atanasiu a declarat că „industria românească nu trebuie protejată faţă de industria europeană,