În 2008, în plin boom economic, sfârşitul sezonului i-a prins pe hotelierii de pe Litoral cu venituri de 100 de milioane de euro. După un an şi jumătate de criză, ei ar fi mulţumiţi să atingă 80% din încasările de atunci. Deşi vânzările înregistrate în prima parte a acestui an au fost pe un trend ascendent comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, hotelurile de la malul mării mai au mult până să revină la nivelul dinainte de izbucnirea crizei. Majoritatea proprie
În 2008, în plin boom economic, sfârşitul sezonului i-a prins pe hotelierii de pe Litoral cu venituri de 100 de milioane de euro. După un an şi jumătate de criză, ei ar fi mulţumiţi să atingă 80% din încasările de atunci.
Deşi vânzările înregistrate în prima parte a acestui an au fost pe un trend ascendent comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, hotelurile de la malul mării mai au mult până să revină la nivelul dinainte de izbucnirea crizei. Majoritatea proprietarilor de unităţi de cazare de pe litoral spun că, în cel mai bun caz, cifrele de afaceri pe 2010 vor fi similare celor de anul trecut, chiar dacă în primele patru luni ale anului numărul celor care au cumpărat vacanţe pe litoral a fost cu 14% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a lui 2009. „În valoare absolută, vânzările s-au ridicat la peste 6,5 milioane de lei (circa 1,5 milioane de euro - n.red)“, spune Lucia Morariu, directorul general al Eximtur, cel mai mare operator pe turismul intern. „Creşterile se datorează programului early booking, care anul acesta a avut o durată mai mare cu o lună şi jumătate faţă de 2009“, completează aceasta. De asemenea, anul acesta, de patru ori mai mulţi hotelieri s-au înscris în program.
Numărul mare de rezervări s-a datorat şi faptului că tarifele de cazare au fost cu până la 20% mai mici decât în 2009. Însă o dată finalizat acest program, rezervările au scăzut cu 40% în primele