Cel mai mare producător auto mondial a declarat falimentul, iar divizia sa europeană, Opel, s-a predat unui consorţiu ruso-canadian. Deocamdată, operaţiunile din România nu sunt afectate. Jumătatea anului 2009 marchează un eveniment care va afecta puternic întreaga industrie auto mondială. Colosul General Motors, cel mai mare producător de autovehicule de pe glob, s-a declarat în stare de faliment, iar divizia sa europeană, Adam Opel AG, a fost salvată în ultimul moment printr-o
Cel mai mare producător auto mondial a declarat falimentul, iar divizia sa europeană, Opel, s-a predat unui consorţiu ruso-canadian. Deocamdată, operaţiunile din România nu sunt afectate.
Jumătatea anului 2009 marchează un eveniment care va afecta puternic întreaga industrie auto mondială. Colosul General Motors, cel mai mare producător de autovehicule de pe glob, s-a declarat în stare de faliment, iar divizia sa europeană, Adam Opel AG, a fost salvată în ultimul moment printr-o schemă financiară în care sunt parteneri canadieni, ruşi şi germani.
Principala preocupare a europenilor este, desigur, situaţia companiei Opel, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule. Acceptarea ofertei înaintate de canadienii de la Magna implică modificări majore în întreaga companie. După exact 80 de ani de când americanii de la General Motors au achiziţionat compania Adam Opel AG din Russelsheim, o mare parte din acţiunile companiei europene (35%) revine băncii ruse de stat Sberbank. La noul acţionariat mai participă canadienii de la Magna (20%), angajaţi ai Opel (10%), alte 35% din acţiuni urmând să rămână la GM. Conform oficialilor Magna, planul lor de restructurare include un împrumut de 300 de milioane de euro pentru rezolvarea situaţiilor urgente, precum datoriile scadente către furnizori şi angajaţi, dar şi o injecţie de fonduri în valoare de 500-700 de milioane de euro. L