• Ministerul Dezvoltarii a alocat sute de milioane de lei pentru asfaltarea a 200 de kilometri de drumuri din judetul Iasi • Membrii CJ sustin ca programul va produce un adevarat haos, pentru ca asfaltarea va fi facuta pe bucatele • Firma care va castiga licitatia va trebui sa vina cu banii de acasa, dar si sa subcontracteze o buna parte din lucrari
Proiectul demarat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT), prin care o retea de 10.000 de kilometri de drumuri judetene, comunale si satesti vor fi reabilitate, a starnit nemultumirea sefilor administratiei judetene. Ministerul a scos licitatiile de lucrari la pachet pe cate doua judete, Iasul fiind cuplat cu judetul Neamt. In Iasi, prin program vor fi asfaltate 30 de artere, in total 202 kilometri de drumuri atat judetene, cat si comunale si satesti, pentru suma de 275 de milioane de lei.
Grupurile de consilieri din Consiliul Judetean s-au aratat nemultumite de modul in care ministerul a decis sa imparta banii. Desi alesii au propus initial doua artere judetene care strabat regiunea de la un capat la celalalt, doar 20 de kilometri de drumuri judetene vor fi reabilitati prin acest program, restul fiind impartit intre drumurile comunale si cele satesti. Licitatia pentru aceste tronsoane va avea loc in iulie.
Subcontractari cu nemiluita
Firma care va castiga licitatia pentru reabilitarea arterelor din cele doua judete va trebui, pe de o parte, sa lucreze prin fonduri proprii, dar si sa subcontracteze o buna parte din lucrari, deoarece nu va putea lucra simultan pe 60 de santiere. Cum ministerul va plati lucrarile abia peste cativa ani, firmele care castiga licitatiile vor trebui sa-si plateasca subcontractantii din fondurile proprii. "Iasul are 30 de pozitii faramitate in doar cativa kilometri pe fiecare comuna. La un calcul simplu, daca inmultim 30 de pozitii l