Parteneriatul tehnologic între grupul Renault-Nissan, pe de-o parte, şi concernul Daimler, de cealaltă parte, îşi va găsi aplicabilitate şi în cazul aducerii pe piaţă a unui nou crossover al diviziei de lux Infinity.
Q30 Concept va prelua platforma MFA cu tracţiune faţă utilizată pentru toată familia de modele compacte Mercedes-Benz A-Class, B-Class, CLA şi GLA, la fel cum posibil este şi un transfer de motoare în patru cilindri şi turbo.
Q30 Concept se va încarna luna viitoare, pe 10 septembrie, la Frankfurt Motor Show, însă producţia de serie la uzina din Sunderland, Marea Britanie, va debuta efectiv abia din 2015. La acest hibrid de stiluri fuzionează linii preluate de la coupe-uri, compacte ori SUV-uri lifestyle, Infinity Q30 adresându-se clienţilor tineri în căutare de noi provocări, ca variantă la vehiculele premium compacte.
Marjând în dimensiunile Mercedes-ului GLA (4.417 mm lungime, 1.804 mm lăţime şi 1.494 mm înălţime), Infinity a preferat pentru Q30 o alură de coupe în patru portiere şi o pantă descendentă a plafonului spre spatele maşinii. Montanţii B au fost elegant disimulaţi în suprafaţa vitrată laterală, în vreme ce stâlpii C şi liniile puternic stilizate aderă la conceptul Infiniti Etherea de acum doi ani.
Tăietura lateral spate a ultimului montant, precum şi decupajul ultimei perechi de geamuri laterale urmăresc un croi care se face după forma unor “Z”-uri. Transferul de tehnologie dinspre nemţi spre japonezi va include, cel mai probabil, şi motorizările supraalimentate pe benzină în patru pistoane disponibile pe GLA 200 (1.6 litri şi 156 CP) ori GLA 250 ( 2 litri şi 211 CP). Propulsoarele vor veni cu sistem start&stop standard şi vor fi cuplate cu transmisii manuale în şase rapoarte ori automate cu dublu ambreiaj 7G-DCT. Întregind noua gamă Q50 şi QX60, crossoverul Infiniti Q30 semnalează următorii paşi în agresiva strategie de