Recent, Centrul Cultural Francez din Iasi a fost gazda unei intalniri de suflet si "de breasla" teatrala universitara. Trupa Pluriel, constituita, in anul 1990, pe langa Departamentul de limba si literatura franceza al Universitatii iesene, si-a sarbatorit zece ani de activitate. Cu acest prilej, mai vechii si mai tinerii membri ai trupei s-au regasit peste timp, intr-un moment aniversar in care emotia revederii s-a impletit, deloc teatral, cu luciditatea bilantului propriului itinerar artistic. Am salutat in presa, in mai multe randuri, nu doar initiativa doamnei profesor Mariana Muresanu Ionescu, cea care a avut ideea de a inchega la Iasi o echipa de teatru studentesc si care este si astazi o prezenta indispensabila bunului mers al acesteia , ci si perfoamentele atinse de mereu proaspatul colectiv iubitor al scenei. Dovada stau chiar spectacolele propuse, montate de profesionisti veritabili, precum si regizoarea Irina Popescu-Boieru, scenografia Rodica Arghir, regizorul Benoit Vitse, dar si numeroasele participari ale entuziastilor studenti francofoni ieseni la diverse manifestari teatrale nationale si internationale. Ei nu au fost doar ambasadorii tinerimii studioase din Iasi, ci si purtatorii unui mesaj romanesc (prin texte apartinand spatiului nostru cultural, texte traduse in limba franceza), integrat unui real dialog european pe care arta il face posibil, ba chiar necesar. O dovedesc participarile trupei Pluriel la numeroase festivaluri precum cele de la Avignon (1990, 1991), de la Rennes (1991, 1993), Lyon (1995, 1996), Cracovia (1996), Kiev (2000), competitii de la care studentii ieseni s-au intors cu diplome si premii. Un moment important l-a constituit festivalul de la Besancon, din cadrul proiectului european Cymbeline, o coproductie internationala avand ca punct de plecare piesa shakesperiana cu acelasi titlu. Acest proiect a implicat opt teatre un