Wal-Mart Stores Inc., Best Buy şi Staples Inc. reduc preţurile la laptopuri şi extind oferta din sezonul dinaintea începerii anului şcolar, bazându-se pe cererea pentru calculatoare şi încercând să vândă mai multe accesorii şi servicii adiacente, care sunt mai profitabile deacât hardware-ul.
Staples, cel mai mare retailer de birotica din SUA şi-a crescut cu 50% gama de laptopuri, în timp ce Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume, vinde în unele magazine laptopuri marca Compaq Presario cu 298 de dolari. Aceşti retaileri, împreună cu Best Buy Co., caută să atragă cât mai mulţi clienţi pentru a vinde şi hard disk-uri externe şi genţi, care sunt de trei ori mai profitabile decît computerele, consideră Stephen Baker, analist la NDP Group. Pentru a face o comparaţie, cel mai ieftin laptop din supermaketurile din România costă 1.800 de lei (300 de dolari), un Compaq Presario fiind peste de 2.500 de lei (833 de dolari). Cumpărătorii din SUA, plătesc aproape la fel de mult pe accesorii, cu cât cheltuie pe computer. Anul trecut, la echivalentul unui dolar din preţul unui laptop, consumatorul american a cheltuit suplimentar 90 de cenţi pentru accesorii, spune Bob O’Donnell, analist la firma de cercetare de piaţă IDC. Conform estimărilor Gartner Inc., vânzările de laptopuri prin reţelele de hipermarketuri vor creşte cu 4,1% în acest an, reducând din declinul de 16% pentru desktopuri. Veniturile totale s-ar putea situa la 113 miliarde de dolari. Bloomberg a calculat că profitul retailerilor va fi de 11,3 miliarde de dolari, considerând o marjă medie a profitului de 10%, în timp ce din vânzarea accesorilor vor obţine profituri de peste 30 de miliarde de dolari.
Accesoriile aduc profit de trei ori mai mare
„În aceste condiţii, retailerii mizează pe orice categorie de produse care are cerere“, spune Bradley Thomas, analist la KeyBank Capital Merkets din New York.