Spotul de promovare a ediţiei de anul acesta a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), care începe peste două săptămâni, a fost inspirat de pasionaţii care văd zilnic câte 6-7 filme.
Unul dintre spoturile de promovare ale Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF) a fost lansat ieri, de organizatorii evenimentului, în cadrul unei conferinţe de presă. Acesta prezintă, sub forma unei parodii, povestea unui tânăr care este dependent de film, din perspectiva mamei sale, a şefului, a prietenilor şi a iubitei. Dependenţa acestuia îl duce spre moarte, iar în spot fiecare dintre cunoscuţii acestuia îşi dau cu părerea despre „dependenţa" sa de film.
„Unul dintre cele două spoturi ale festivalului prezintă povestea unui dependent de film care îşi găseşte sfârşitul în urma vizionării prea multor filme. Ideea acestui spot mi-a venit anul trecut, când am văzut cum pasionaţii de film vorbeau între ei despre faptul că vedeau zilnic câte 6-7 filme", explică directorul artistic al TIFF, Mihai Chirilov. Spotul a fost realizat de Marian Crişan.
Al doilea spot al festivalului va fi difuzat doar în seara deschiderii TIFF, a anunţat directorul festivalului, regizorul Tudor Giurgiu.
La TIFF 2012 vor fi proiectate 241 de filme din 46 de ţări în acelaşi locuri ca şi la ediţia anterioară. Ca noutate în materie de spaţiu de proiecţii, vor rula filme şi la Cinema Mărăşti.
La această ediţie au fost înscrise cele mai multe filme de până acum şi, în premieră, va rula un film japonez la TIFF.
Argumente pentru a nu rata TIFF
Filmele care deschid şi închid TIFF-ul au ca temă donarea de spermă. Pelicula de debut este cea a lui Tudor Giurgiu, „Despre oameni şi melci", iar cea care va trage cortina este comedia canadianp „Starbuck".
La festival vor fi prezenţi grei din cinematografia mondială precum: Dieter Kosslick, directo