Tarom va fi prima companie de stat care va avea un manager privat. După ce a primit peste 200 de CV-uri, consultantul care se ocupă de recrutarea managerilor a făcut o listă cu 24 de nume propuse pentru funcţiile de membri executivi ai consiliului de administraţie, potrivit digi.24
Citeşte şi:
Pe competenţă. Un jurist Tarom va conduce Navigaţia Maritimă
Dintre aceştia va fi ales şi directorul general al companiei. Unii dintre managerii propuşi la conducerea Tarom s-au aflat în fruntea unor companii aeriene care au dat faliment.
Lista cu persoanele propuse pentru conducerea Tarom a fost trimisă spre aprobare la Fondul Monetar Internaţional şi la Banca Mondială. Problema este că unii dintre cei aflaţi pe listă au ocupat funcţii de conducere la o serie de companii aeriene care au dat faliment.
Mark Darby a fost director executiv la FlyMe. Compania low-cost din Suedia a dat faliment în 2007, după ce băncile nu i-au mai oferit finanţare.
Un alt exemplu este fostul preşedinte şi director general al liniilor aeriene lituaniene. Din cauza concurenţei cu un operator low-cost din Letonia, compania a înregistrat dificultăţi financiare şi datorii de peste 26 de milioane de euro. Compania a dat faliment după ce autorităţile lituaniene au refuzat în două rânduri să o ajute.
Piero de Angelis a fost manager pe zona de vest a Africii in cadrul Spanair. Operatorul spaniol şi-a încetat operaţiunile la începutul acestui an, după ce discuţiile privind preluarea sa de către compania de stat din Qatar au eşuat.
Pe lista managerilor propuşi pentru Tarom se află şi reprezentanţii a două companii care au fost aproape de a-şi înceta operaţiunile. Este vorba de vicepreşedintele XL Airways şi directorul executiv al Fly Baboo. XL Airways a fost preluată de o bancă de investiţii după ce tour operatorul britanic care o deţinea a intrat în insolvenţă. În