Perioadele anterioare de recesiune au arata o legatura clara intre cota de piata a marcilor private si starea economiei. In trecut, vanzarile marcilor private au crescut fulminant pe timp de recesiune, dar au revenit repede la nivelul normal la primele semne de revenire economica. Acum insa, marcile private se mentin, sustin specialistii Planet Retail.
Consumul frugal au deschis apetitul consumatorilor pentru marcile private care s-au imbunatativ calitativ si au fost mai intens promovate, apreciaza analistii Planet Retail, companie de cercetare specializata in domeniul retailului.
Tendintele marcilor private-cheie din Europa, precum ascensiunea brandurilor superpremium, transparenta furnizorilor si sub-brandurile de nisa vor deveni evidente in dezvoltarea sectorului in regiuni precum America de Nord.
In acest context, producatorii de produse de marca vor trebui sa invete sa coexiste cu brandurile private prin adoptarea unor noi strategii, dar si prin colaborari cu retailerii pentru activitati de promovare si planificare.
"Pentru un numar tot mai mare de retaileri, rolul marcilor private este tranzitia de la <
Care sunt cele mai importante tendinte identificate de PlanetRetail la nivel global?
Declinul economic inregistrat pe plan mondial a accelerat cresterea marcilor private ca vanzari, semnaland totodata si trecerea, pe termen lung, a puterii de la producator la retailer.
• Tendintele tot mai frugale ale consumatorilor si o orientare tot mai puternica spre preturi au determinat extinderea gamelor de produse sub marca proprie si, prin aceasta, penetrarea ac