De când TVA a ajuns la 24%, românii au înmulţit drumurile la hipermarketurile de peste graniţă, unde produsele alimentare sunt mai ieftine. Cumpărătorii spun că preţul deplasării până la cel mai apropiat hipermarket de peste hotare este acoperit de cele câteva zeci de lei economisite. În plus, marfa este de calitate.
Cu bugetele amputate de taxe şi TVA, tot mai mulţi locuitori din vest spun că preferă să-şi facă aprovizionarea săptămânal în marile magazine de peste graniţă. Se bazează pe faptul că şi o diferenţă de câţiva euro e în favoarea lor, aşa că românii îşi fac stocuri de alimente cumpărate la preţuri chiar şi cu 30% mai mici. Astfel, tot mai mulţi locuitori din vestul ţării îmbină turismul cu shoppingul.
Mai citiţi şi:
Videanu: TVA-ul şi inundaţiile întârzie revenirea economiei
Majorarea TVA naşte dispute la plata facturilor de apă
Retailerii din Serbia şi Ungaria şi-au făcut lecţiile şi i-au fidelizat pe noii clienţiromâni, astfel că o mare parte din profit vine din buzunarele concetăţenilor noştri.
Cum profită din plin ungurii şi sârbii de pe urma crizei şi creşterii TVA din România
Destinaţie cu istoric vechi
Ungaria a rămas un loc preferat pentru românii din vestul ţării, care au fost obişnuiţi cu supermarketurile de la vecini şi înainte de mărirea TVA la noi. Deşi vecinii au ridicat Taxa pe Valoare Adăugată la 25%, una dintre cele mai mari din Europa, la alimentele de bază s-a păstrat valoarea de 18%. Fie că e vorba de Tesco, Corra sau Real, Penny, Billa sau Lidl, parcările pline cu maşini cu plăcuţe de înmatriculare româneşti arată că preţurile lor le bat pe ale noastre.
ECONOMIE: Fabrica Mercedes din Ungaria, pe care România a pierdut-o din cauza drumurilor proaste, generează mii de locuri de muncă
„Eu vin de două ori pe săptămână şi fac un plin de portbagaj. Veneam şi î