Catalin Stroe (37 de ani), directorul general si fondatorul Ruris, tinteste sa devina numarul unu pe piata produselor destinate agriculturii de semi-subzistenta din Romania, dupa ce a inregistrat o crestere a vanzarilor in primele noua luni ale acestui an cu 44% fata de aceeasi perioada din 2010.
Ruris, singurul producator autohton de motoutilaje agricole estimeaza o crestere de 65% a cifrei de afaceri anul acesta la 5 milioane de euro, pe fondul extinderii retelei de distributie si al eforturilor de marketing si vanzari.
Compania este prezenta pe piata de 18 ani, dezvolta si comercializeaza echipamente pentru prelucrarea solurilor (motosape, motocultoare), pentru cosirea fanetelor (motocoase de umar, motocositori de masa), pentru aplicarea tratamentelor chimice in agricultura (aparate de stropit), pentru prelucrarea masei lemnoase (motofierastraie) si pentru gradina (suflante, motofoarfece, masini de tuns gazonul).
Piata de motoutilaje agricole pe anul 2010 a fost de 54 mil. euro, in timp ce anul acesta Ruris estimeaza o crestere a acesteia cu 10% la 60 mil. euro.
Principalii competitori ai Ruris sunt nemtii de la Stihl si suedezii de la Husqvarna.
Andreas Stihl Motounelte, subsidiara locala a grupului german Stihl, care activeaza in productia de motounelte, a realizat o cifra de afaceri de 85,6 de milioane de lei (20,3 mil. euro) in 2010, in crestere cu 20% fata de 2009.
Grupul suedez Husqvarna este cel mai mare producator de utilitare destinate spatiilor exterioare la nivel mondial, fiind prezent si pe piata din Romania. La nivelul anului 2010, Husqvarna a inregistrat vanzari in valoare de 3,5 mld. euro la nivel mondial (32 mld. coroane suedeze) avand un numar mediu de 15.000 angajati.
Strategia Ruris in lupta cu multinationalele
Strategia grupului roman consta „intr-un pret scazut al produselor si publicitate mode