Pe timp de criza, industria mobilei de lux, ca de altfel intreaga industrie a luxului, raporteaza scaderi semnificative ale vanzarilor. Este si cazul BoConcept, brand ce apartine celui mai raspandit retailer de mobilier si decoratiuni din Danemarca la nivel international, care anul trecut a inregistrat scaderi ale vanzarilor de circa 10% in comparatie cu 2007.
“Vanzarile BoConcept in Romania au atins anul trecut valoarea de 2 mil.euro, in scadere cu circa 10% fata de anul precedent si mult sub asteptarile initiale care se ridicau la circa 3 milioane euro”, a declarat, pentru Wall-Street, Diana Staicu, manager regional al BoConcept in Romania, care adauga ca primele doua luni ale acestui an au fost peste perioada similara a anului 2008.
Inca din luna august a anului trecut au inceput sa fie vizibile amprentele lasate de criza financiara auspra vanzarilor companiei care comercializeaza mobila de design pe piata locala. “A doua parte a lui 2008 a fost sub prima jumatate din punctul de vedere al vanzarilor, desi in industria mobilei in septembrie incepe perioada de varf a sezonului”, mai spune reprezentanta BoConcept.
O alta problema cu care retailerul de mobilier de lux a trebuit sa se confrunte atat in 2008, dar mai ales anul acesta este devalorizarea considerabila suferita de moneda nationala. “In 2006, primul an de activitate pe piata romaneasca, avem preturile in euro, actualizate in fiecare zi, insa acest lucru deruta clientii si din 2007 preturile au fost afisate in euro. Exista un curs stabilit in luna septembrie a fiecarui an care se pastreaza pana anul viiot in septembrie. Anul trecut nu aveam cum sa anticipam devalorizarea masiva a leului si pana in luna septembrie vom lucra cu un curs de 3,8 lei/euro”, afirma Diana Staicu, care recunoaste ca marjele de profit din acest an vor scadea din cauza diferentei de curs.
“Marginile de profit