Goldart deschide pe 8 decembrie seria licitaţiilor care vor avea apogeul pe 14, la Artmark. Iarna trecută, în decembrie, a avut loc prima licitaţie cu venituri de peste un milion de euro (1.289.400), acela fiind momentul când piaţa de artă de la Bucureşti a primit, semi-oficial, certificatul de naştere.
Ulterior, rezultatele licitaţiilor din România au fost luate în calcul de bazele de date internaţionale şi marile case de licitaţii din lume, artiştii români fiind într-o substanţială creştere de cotă atât în ţară, cât şi afară.
Singurul mare artist român care lipseşte în decembrie de pe pieţe este Constantin Brâncuşi. Toţi ceilalţi sunt prezenţi cu opere importante, fie la Bucureşti, fie la Paris sau Londra. Andreescu apare după câteva luni de absenţă, după ce în primăvară a stabilit un record greu de egalat, de 270 de euro pentru un centimetru pătrat de pictură, aproape dublu faţă de cele mai bine vândute Grigorescu. Lucrarea în cauză, „Ulcică cu flori de câmp", 20x25 cm, a fost adjudecată cu 135.000 de euo, intrând în top 10 picturi româneşti.
În decembrie Andreescu este prezent cu „Pădure de mesteceni", 16x22 cm, estimat la 30-60.000 de euro. Preţurile pentru Ion Andreescu sunt foarte ridicate, dat fiind că există foarte puţine picturi semnate de profesorul buzoian, iar, dintre acestea, cea mai mare parte aparţine unor colecţii muzeale de unde nu se vor mai întoarce către sălile de licitaţii.
Brauner, Dărăscu şi Grigorescu
Trei dintre cei patru vectori ai pieţei de artă româneşti vor fi intens valorificaţi în decembrie. Printre cele mai valoroase lucrări de pe piaţă se vor afla mai multe tablouri ale pictorilor de patrimoniu, investiţia considerată cea mai sigură în acest moment. „Care cu boi la Orăţii" a lui N. Grigorescu, variantă a unei celebre lucrări de la Muzeul Naţional de Artă, apare pe piaţă cu o evaluare de 120.000-220.000 d