Cu o bogata traditie sportiva in spate, Renault a scos o serie limitata a hot-hatch-ului Clio, botezata cu numele celui care a facut istorie pentru marca franceza la jumatatea secolului trecut
Daca modelele cu care Renault face volum de vanzari sunt considerate mai degraba cuminti si adresandu-se cu precadere segmentului familial, care prefera masini cu o tinuta sobra si care cauta siguranta si confortul in primul rand, lucrurile stau cu totul altfel in cazul "sportivelor' produse de marca franceza.
Inca de la jumatatea secolului trecut, Renault s-a remarcat prin promovarea catorva masini cu un comportament de circuit incredibil. Sub atenta indrumare a celui care a fost Amedee Gordini, francezii au scos versiuni sportive ale unor modele precum Renault Dauphine, Renault 5, Renault 8 si Renault 12, pentru ca acum sa-l omagieze pe celebrul pilot si constructor prin botezarea cu numele sau a unei editii limitate a lui Clio RS.
Daca in varianta sa de baza nu este neaparat o masina pe care s-o tii minte, lucrurile se schimba pentru Clio atunci cand vorbim de un RS personalizat cu elementele specifice editiei Gordini. Jantele de 17 au usoare tente de albastru, asemeni caroseriei, exista eleron posterior, iar spoilerul frontal a primit un accesoriu argintiu. Cele mai vizibile sunt insa dungile albe de pe capota si acoperis, care imbraca masina intr-un combinezon perfect pentru alergare, precum si logo-urile Gordini. Imprimarea caracterului sau ultra-sportiv este si mai vizibila la interior. Scaunele sport realizate din piele neagra si albastra, avand cusaturi albe, cu sustinere puternica pe cele doua laterale, se potrivesc perfect cu pedalierul din aluminiu. Volanul a fost inglobat la randul sau in elementele cromatice distinctive de la exterior, primind aceleasi doua dungi albe longitudinale. Totodata, manerul schimbatorului de viteze, presu