Sub 1% din hotelurile de pe litoralul românesc sunt afiliate la marile lanţuri hoteliere internaţionale, în staţiunile de la mare fiind prezente doar Golden Tulip şi Best Western, în timp ce pe litoralul bulgăresc sau grecesc au pătruns deja branduri ca Hilton, Sol Melia, Royal sau Kempinsky.
Din cele 300 de hoteluri clasificate, doar două unităţi din staţiunile de pe litoralul românesc sunt afiliate la lanţuri internaţionale, respectiv Golden Tulip Mamaia (fostul Fantasy Beach) şi Best Western Savoy din Mamaia.
"Pe litoral nu avem hoteluri care să îndeplinească standardele minimale în ceea ce priveşte siguranţa clientului, structura şi condiţiile oferite. Există multe hoteluri îngrămădite pe suprafeţe mici şi care nu oferă facilităţi. Spre comparaţie, în Turcia sau Grecia există resorturi pe suprafeţe de câteva hectare, ce oferă toate condiţiile", a declarat Tinu Sebeşanu, CEO-ul companiei de consultanţă hotelieră Trend Hospitality.
Hoteluri de peste 50 de ani
George Copos, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de afaceri români, care controlează două hoteluri la mare, Europa şi Astoria din Eforie Nord, spune că după ce a cumpărat hotelul de patru stele Europa l-a afiliat la Riu, brandul operat de touroperatorul german TUI. "După doi ani cei de la TUI au plecat din cauza condiţiilor din staţiune, mai exact din cauza poluării fonice. Aceştia nu au mai vrut să aducă turişti într-o staţiune zgomotoasă. Eu am investit în afilierea hotelului, dar nu a ţinut doar de mine, ci şi de ce se întâmplă în staţiune", a spus Copos.
Pe de altă parte, Tinu Sebeşanu a mai precizat că atât timp cât hotelurile din staţiunile de pe litoralul românesc şi-au încheiat ciclul de viaţă, adică au ajuns la o vârstă chiar şi de 50 de ani, nu există şanse să atragă lanţuri internaţionale. Majoritatea hotelurilor din staţiunile româneşti de la mare au fost construite