Olandezii n-au rabdare sa se termine criza si vor sa ajunga la milioane de clienti persoane fizice si IMM-uri in umatorii cinci ani.
Intr-un an in care multe banci vor cauta sa-si recapete suflul dupa lovitura creditelor neperformante din 2009, olandezii de la ING se pregatesc de ofensiva mai ales pe segmentele de piata al persoanelor fizice si al IMM-urilor si se arata gata sa-si asume un risc mai mare prin cresterea creditarii.
"Vom fi foarte activi in perioada urmatoare, pentru ca trebuie sa ne dezvoltam si sa ajungem la masa critica de business pe toate categoriile de servicii bancare. Vrem sa ne crestem expunerea in Romania, bilantul si veniturile. 2010 va fi anul ING", afirma Misu Negritoiu, directorul general al ING Bank Romania.
El spune ca olandezii s-au hotarat sa sustina obiective strategice foarte ambitioase in Romania, mai ales pe segmentul persoanelor fizice si al IMM-urilor. "Vrem sa ajungem la milioane de clienti persoane fizice in urmatorii 3-5 ani." In prezent, banca incearca sa se apropie de pragul primului milion de clienti individuali. Este pentru prima data cand ING anunta un plan local de asemenea anvergura, cu atat mai mult cu cat Romania nu a iesit inca din criza. Explicatia?
"Pana acum, grupul se concentra pe piete unde facuse o achizitie si trebuia absorbita si consolidata. Din acest motiv nu eram tratati pe picior de egalitate cu Polonia si Turcia. In noua strategie, Romania se pozitioneaza ca o piata principala pentru grupul ING si intra in liga marilor prioritati in materie de dezvoltare geografica. Acum avem practic acelasi tratament cu Polonia si Turcia si primim un sprijin mai mare." Negritoiu spune ca ING Bank Romania si-a castigat aceasta pozitie pe seama reusitei in proiectul de constructie de la zero a unei banci complete.
"In Romania afacerea a pornit ca o banca de nisa si a fost adusa la un nivel ri