Numărul clienţilor unităţii Credit Europe Bank din Braşov păgubiţi de angajaţii băncii a urcat ieri la 20, valoarea totală a fraudei ridicându-se la 1,5 milioane de euro, potrivit datelor furnizate de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Braşov, citate de Mediafax. Reprezentanţii băncii nu au confirmat informaţia, dar nici nu au respins-o. Banca a început deja să facă plăţile către clienţii păgubiţi, însă analizează fiecare caz în parte, iar cei care fac cereri de despăgubire trebuie să dovedească faptul că depuseseră sumele revendicate.
Dar cum au reuşit angajaţii să fure banii din conturile clienţilor?
"Este o hoţie care s-a iniţiat având la bază credulitatea unor deponenţi. S-au prezentat multe persoane la directoarea de operaţiuni a sucursalei şi i-au lăsat banii pe mână, primind în schimb doar o convenţie de deschidere de cont, fără să meargă la casierie, să facă depunerea şi să ceară chitanţă. Ea nu a depus banii în cont. Când au venit aceşti deponenţi, a luat bani din alte conturi şi a alimentat conturile persoanelor respective. S-a descoperit destul de greu pentru că se făceau documente pentru transferurile respective, în complicitate cu alţi subordonaţi", spune Nicolae Cinteză, directorul Direcţiei Supraveghere din Banca Naţională.
El spune că procedurile interne ale băncii, care ar fi trebuit să prevină o astfel de situaţie, sunt corecte, însă sistemul a fost depăşit din cauză că a existat complicitatea mai multor angajaţi.
"Procedurile lor sunt bune, sunt asemănătoare cu cele ale tuturor băncilor, dar nu au fost respectate. Când colaborează doi, trei angajaţi nu mai ai ce să faci, oricâte chei de control ai avea. Niciun control nu avea cum să descopere că a umblat în conturile altora, pentru că a făcut documente false", mai spune Cinteză.
Oficialii băncii spun totuşi că vor lua în