Ce semnalari ati dori/accepta sa faceti, in folosul celui dintii festival de film profesionist din Romania – IIFF Anonimul – in care competitia a trecut pe primul plan si se desfasoara pentru toate categoriile de productii? Ce impresie v-a facut preselectia pentru sectiunea „Lungmetraje de fictiune“?
Evident, oricare dintre noi ar fi facut-o altfel – daca despre asta e vorba. Si, ca sa zic asa, este: problema festivalului pare a fi faptul ca nu poti identifica un concept ordonator clar, iar aceasta este un rezultat al gusturilor (inevitabil diferite) ale selectionerilor... In general – pentru ca selectia este facuta, totusi, de profesionisti –, filmele au fost bune; exista unul singur pe care eu, personal, nu l-as fi inclus (cel italienesc).
Altul (cel al lui Vinterberg, Dear Wendy) este mai curind notoriu pentru faptul ca a fost respins din sectiunile competitive ale tuturor marilor festivaluri la care a fost trimis – ceea ce spune multe despre valoarea lui! –, dar, ca intotdeauna, si acesta si-a avut fanii lui.–, dar, ca intotdeauna, si acesta si-a avut fanii lui. Cit priveste filmul thailandez – eu il vazusem deja la Cannes, nu m-a convins (spre deosebire de precedentul film al lui Weerasethakul, Blissfully Yours), insa prezenta unui film cu asemenea palmares onoreaza orice festival, asa ca... Regret doar excluderea din competitie (in urma preselectiei) a unui minunat film mexican – Temporada de patos –, cerut de toate marile festivaluri! Chestiune de gust(uri).
In lista celor 7 filme concurente (fata de 11 la editia inaugurala de anul trecut) sau daca, eventual, lista s-ar fi extins, sa zicem, la 8-9 titluri, ati fi preconizat (si) alte productii, printre care, poate, una dintre cele doua pelicule experimentale, de debut si 100% „independente“ (ca sa citam titulatura festivalului insusi) ale lui Florin Piersic jr. – Fix Alert si Eminescu