Reclamele de la tv duc la obezitatea infantilă, este concluzia unui nou studiu realizat de cercetători de la Biroul Naţional de Cercetări Economice din SUA.
Aceştia au recomandat interzicerea tuturor reclamelor la produse care conţin prea multă grăsime, sare sau zahăr în timpul programelor destinate copiilor. Deşi aici sunt incluse firmele producătoare de mâncare fast-food, au existat şi alte companii care deja s-au supus voluntar.
Nestle şi Danone au semnat un pact prin care vor adopta o schemă pentru stabilirea unor norme nutriţionale pentru produsele destinate copiilor.
PUBLICITATE MAI SCUMPĂ
Cercetătorii sunt de părere că acest studiu trebuie să deschidă calea către noi discuţii între autorităţi, producători şi advertiseri, pentru a se putea lua măsurile necesare. Ei au precizat că aproape 20% din totalul reclamelor din timpul programelor pentru copii recomandă consumul de alimente fast-food. În cazul adolescenţilor, numărul reclamelor scade cu aproape 4 procente. Cercetătorii au recomandat creşterea preţului pentru un minut de publicitate la televiziune, astfel încât să nu mai fie accesibilă pentru producătorii de alimente. Sugestia acestora a fost ca preţul să se dubleze. În urma acestei măsuri, ei cred că numărul reclamelor făcute produselor alimentare nepotrivite pentru copii va scădea cu 40%. Pentru a face acest studiu, s-a folosit un eşantion de 13.000 de copii, cărora li s-au observat obiceiurile alimentare, dar şi timpul petrecut în faţa televizorului.
Reclamele de la tv duc la obezitatea infantilă, este concluzia unui nou studiu realizat de cercetători de la Biroul Naţional de Cercetări Economice din SUA.
Aceştia au recomandat interzicerea tuturor reclamelor la produse care conţin prea multă grăsime, sare sau zahăr în timpul programelor destinate copiilor. Deşi aici sunt incluse firmele produ