Marile lanţuri de retail vor continua să se extindă în ciuda crizei, dar nu la fel de mult ca în anii trecuţi, şi se vor baza mai mult pe concentrarea afacerilor. Piaţa internă de retail va creşte, în acest an, cu 6,9% faţă de 2009. Vor avea, însă, de suferit supermarketurile cu capital românesc, care duc o lipsă acută de finanţare.
Marii competitori de pe piaţa internă de retail vor continua să deschidă magazine şi în acest an, dar nu la fel de multe ca în perioada 2006-2008, întrucât văd „viitorul incert", iar românii şi-au micşorat comportamentul de consum.
„Pentru 2010 nu suntem foarte optimişti. Vom vedea mai mult consolidări, strategii de restructurare a reţelelor şi de diminuare a costurilor, şi nu neapărat proiecte de extindere a retailerilor mari", a declarat Delia Nica, reprezentantul Metro Group România şi vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale (AMRC).Totodată, analiştii de la Euromonitor Internaţional estimează că în 2010 piaţa de retail din România (care cuprinde toate magazinele alimentare cât şi non-alimentare) va valora 96,4 miliarde de lei, în creştere cu 6,9% faţă de anul trecut.
Pe de altă parte, Alexandru Vlad, directorul executiv al reţelei Selgros Cash&Carry, consideră că 2010 va fi mai greu decât anul trecut, industria bunurilor de larg consum urmând să stagneze dacă nu chiar să înregistreze scăderi.
„Anul 2010 va fi la fel de greu ca anul acesta, daca nu cumva mai greu", a declarat Alexandru Vlad.
La fel ca şi reprezentanţii AMRC, Euromonitor estimează o uşoară expansiune a magazinelor din ţara noastră. Dacă anul trecut, în România existau 134.300 de magazine, cu 4.700 mai puţine decât în anul anterior, ca urmare a crizei, care i-a determinat pe proprietari să-şi închidă porţile, până în 2011, analiştii Euromonitor se aşteaptă ca numărul acestora să ajungă la 136.400. Cele mai multe magazine se vor d