Piaţa berii din România va înregistra anul acesta valori apropiate volumului atins în 2011, respectiv 17 milioane de hectolitri, sau chiar le va depăşi uşor, potrivit directorului general al Asociaţiei Berarii României, Constantin Bratu.
Acesta a spus că, din punct de vedere valoric, volumul pieţei aferent lui 2011 înseamnă 1,8 miliarde de euro, acesta fiind preţul pe care românii l-au plătit pentru bere, fie că a fost consumată din HORECA, fie că a fost consumată din retail.
Anul acesta, în primul semestru, vremea caldă şi o serie de evenimente sportive importante au făcut ca piaţa berii să consemneze o creştere uşoară, de circa 4%.
”După al treilea an în care ne-am învârtit în jurul valorii de 17 milioane de hectolitri pe tot anul, în primul semestru din 2012, datorită unor conjuncturi favorabile, cum ar fi vremea foarte bună, dar şi evenimente sportive deosebite, am înregistrat o uşoară creştere de aproximativ 4%. În ceea ce priveşte total evoluţie 2012, suntem încrezători. Sperăm că vom înregistra valori apropiate sau uşor peste ceea ce a fost în 2011”, a precizat Bratu, citat de Agerpres.
El a explicat că este greu de estimat care va fi evoluţia pieţei până la sfârşitul anului, întrucât au fost situaţii când în primul semestru s-a înregistrat creştere, iar pe total an a fost o stagnare.
”Depinde foarte mult de cum a evoluat piaţa berii din iulie şi până în decembrie, dar la Asociaţie datele vin cu câteva luni întârziere”, a adăugat Constantin Bratu.
Anul 2011 a fost al treilea an de stagnare a pieţei berii, după vârful înregistrat în 2008, când volumul a fost de 20,2 milioane de hectolitri.
Un procent de 98%-99% din berea consumată în România este produsă pe plan local.
”Este îmbucurător faptul că piaţa berii din România reprezintă un sector în care 98-99% din cons