Ultimii doi ani nu au fost usori pentru nicio industrie, piata berii confruntandu-se la randul sau cu o reducere a consumului cu 16%. Pentru acest an, Hezy Ovadia, noul presedinte al United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul Tuborg si Carlsberg, nu doreste sa vorbeasca despre previziuni, dar are un obiectiv final: sa incheie 2011 cu rezultate in crestere.
Mult mai discret si rezervat in declaratii decat fostul presedinte al URBB, Shachar Shaine, cel care a condus compania timp de sase ani, Hezy Ovadia (46 de ani) cunoaste Romania inca de la lansarea producatorului pe piata locala a berii, in 1994.
Prima sa vizita in Romania este legata de o zi de iarna, friguroasa, peisaj cu mult diferit fata de tara calduroasa si insorita din care venea, isi aminteste Hezy Ovadia.
“Eram curios sa vad tara si sa cunosc oamenii despre care auzisem lucruri frumoase de la prietenii mei, unii dintre ei romani. Pastrez si astazi prima impresie, a locurilor montane superbe pe care le are Romania, snowboarding si activitatile outdoor numarandu-se printre pasiunile mele. Surprinzator, dar temperatura mai scazuta de aici a fost unul din aspectele cu care m-am obisnuit cel mai greu”, explica Ovadia.
Noul presedinte al URBB vine cu o experienta profesionala de aproximativ 19 ani in patru dintre cele mai active companii din industria bunurilor de larg consum (alcoolice si non-alcoolice), inclusiv Carlsberg Group - Israel Beer Breweries.
Cu un EMBA in managementul afacerilor, absolvit la Universitatea din Tel Aviv, Hezy Ovadia crede ca cea mai buna scoala de afaceri o reprezinta o multinationala. “In ambele cazuri experienta joaca un rol strategic, dar as fi tentat sa pledez pentru a doua varianta. Vorbesc insa din perspectiva unui om care a trecut prin ambele experiente, de aceea pot sa spun ca un MBA este o scoala foarte buna de afaceri pentru ci