SABMiller, care detine pe piata locala producatorul de bere Ursus Breweries, a raportat o crestere de 18% a vanzarilor in Romania, in ultimele trei luni ale anului trecut, ritm de trei ori mai mare fata de cel inregistrat de grup in Polonia sau Rusia.
In primele noua luni ale anului fiscal (aprilie-decembrie 2007), vanzarile producatorului berilor Ursus si Timisoreana s-au majorat cu 27%, cel mai mare avans raportat de companie in ultimii trei ani, o rata de crestere ce depaseste si evolutia pietei, estimata undeva in jurul a 20%.
De altfel, incepand de anul trecut, filiala locala a SABMiller si-a reluat cresterile de "doua cifre" pe piata locala, dupa ce limitarile de productie au afectat vanzarile din anul fiscal 2005-2006, cand Ursus a raportat o crestere de doar 5% a volumelor vandute.
Potrivit datelor SABMiller, vanzarile grupului au avansat cu 6% in Polonia si 7% in Rusia, inregistrand o scadere de 3% in Cehia in al treilea trimestru al anului fiscal 2007-2008. Piata locala ramane astfel, ca si in cazul celorlalte grupuri internationale InBev, Heineken sau Carlsberg, cel mai important factor de crestere la nivel european.
Pentru a reveni pe crestere, filiala locala a SABMiller a obtinut de la actionarul majoritar aproape 100 de milioane de euro in ultimii ani, bani care au fost investiti in centrele de productie de la Buzau si Timisoara. In urma acestui program de investitii, productia Ursus ar putea ajunge in acest an la 6 milioane de hectolitri, fata de doar 3 milioane hl in 2004.
Volumele vandute de Timisoreana Lux au crescut in primul semestru al anului fiscal (aprilie-septembrie) cu 67%, fiind impulsionate de vanzarile de bere la PET. Timisoareana a devenit astfel liderul pietei de bere din Romania, cu vanzari anuale de peste doua milioane de hectolitri. brand-ul local Ursus Premium a inregistrat in aceeasi perioad