A5 3.0 TDI Quattro este vârful de gamă al familiei de cabriolete
Maşina are 240 CP şi tracţiune integrală, o combinaţie irezistibilă de forţă şi siguranţă
Mulţi ar spune că o decapotabilă cu soft top este o „maşinuţă” estivală cu care să te plimbi încet pe străduţele încinse de soarele fierbinte. Ei bine, A5 Cabrio contrazice orice clişeu despre decapotabile. Nu doar că este o maşină frumoasă ca un pursânge, însă are în ea forţa unei herghelii de armăsari care zguduie pământul când o iau la goană.
A5 Cabrio sparge tiparele unei decapotabile obişnuite, în primul rând prin dimensiuni. Robustă, încăpătoare, cu liniile frumos arcuite, cabrioleta nemţilor se evidenţiază dintr-o mie.
Dincolo de grila radiatorului şi de farurile care par că te sfredelesc într-o clipă, embleme ale mărcii Audi, decapotabila are câteva atuuri care o fac absolut irezistibilă: propulsorul de 3 litri, cei 240 CP, transmisia automată cu şapte trepte şi un pachet de dotări impresionant. La drum lung, maşina a dovedit o stabilitate foarte bună, inclusiv în viraje. A5 Cabrio este impresionant de silenţioasă, chiar şi la 150 km/oră (sau mai mult, dar e ilegal), iar răspunsul motorului este fantastic. Aproape te lipeşte de spătarul scaunului, însă fără a-ţi produce vreun sentiment de nesiguranţă. Am profitat de soarele scump la vedere în ultimele zile şi am mers cu maşina decapotată cât s-a putut, inclusiv pe autostradă. Nu ştiu dacă e curaj sau inconştienţă, însă singura pagubă au suferit-o pletele lăsate în vânt, care s-au cam încâlcit, însă e un amănunt demn de ignorat. Iar silenţiozitatea este un avantaj pe care ţi-l oferă maşina nu doar din punctul de vedere al propulsorului.
Chiar şi decapotată şi cu o viteză de croazieră mai mare de 100 km/oră, vântul şi zgomotul din trafic nu te asurzesc.Am remarcat suspensiile destul de rigide care nu s-au lăsat imp