Teleshoppingul şi vânzarea pe internet şi direct din portbagaj se numără printre problemele cu care confruntă industria suplimentelor alimentare din România, piaţa suplimentelor ridicându-se la 250 de milioane de euro, iar numărul produselor de acest tip comercializate legal, la 17.000 - 18.000.
Informaţiile au fost făcute publice în cadrul evenimentului "Particularităţile comunicării comerciale privind suplimentele alimentare", organizat miercuri, la Bucureşti, de Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), în colaborare cu Patronatul Român al Industriei Suplimentelor Alimentare (PRISA) şi Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).
În acest context, Cătălin Vicol, preşedintele PRISA, a spus că piaţa de suplimente alimentare (inclusiv vitamine, minerale etc.) din România este estimată la 250 de milioane de euro (circa 12,5 euro pe cap de locuitor).
Comparativ, în SUA, piaţa de suplimente alimentare este de aproximativ 80 de miliarde de dolari, a mai spus Cătălin Vicol. Acesta a precizat că, în Europa, consumul de suplimente alimentare pe cap de locuitor se ridică la 100 de euro.
Cătălin Vicol a mai spus că sectorul suplimentelor alimentare încearcă să se autoreglementeze în România, solicitând totodată sprijinul Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) în privinţa unei probleme cu care se confruntă această industrie, respectiv promovarea unor suplimente alimentare prin teleshopping.
"O altă problemă pe care o avem este internetul (vânzarea suplimentelor alimentare pe internet, n.r.), outdoor-ul şi vânzarea din portbagaj. Pentru toate acestea încercăm să găsim soluţii", a spus Cătălin Vicol.
Pe de altă parte, potrivit unor informaţii furnizate MEDIAFAX de participanţi la eveniment, piaţa de publicitate a produselor de sănătate din România (din care medicamentele fără reţetă (OTC - Over the counter) şi suplimentele alimenta