Cel puţin la această hotărâre a ajuns Comisia Europeană, care a autorizat acordarea unei garanţii de 80% de către stat pentru a permite companiei Ford România să obţină un împrumut de la BEI. Banii vor fi destinaţi confinanţării unui proiect de dezvoltare a unui motor cu emisii reduse de dioxid de carbon şi producţiei ulterioare la uzina din Craiova.
Comisia Europeană consideră că garanţia de 80% care urmează să fie furnizată de România îndeplineşte condiţiile din cadrul temporar pentru măsurile de ajutor de stat adoptat de Comisie, care le acordă statelor membre o posibilitate suplimentară de a facilita accesul la finanţare în condiţiile crizei economice şi financiare actuale.
Astfel, Ford România va plăti o remuneraţie corespunzătoare pentru garanţie şi va furniza suficiente cauţiuni pentru cazul în care garanţia ar fi executată.
BEI a aprobat în luna mai un împrumut de 600 de milioane de euro către Ford Europa, dintre care 200 de milioane de euro sunt destinate cercetării şi dezvoltării la compania Ford Werke GmbH din Germania, iar 400 milioane euro vor fi investite în proiectul uzinei de la Craiova. Banii vor fi destinaţi confinanţării unui proiect de dezvoltare a unui motor cu emisii reduse de dioxid de carbon şi producţiei ulterioare la uzina din Craiova.
Împrumuturile şi garanţiile corespunzătoare vor fi acordate pentru cinci ani, în perioada 2009-2014, cu scadenţa peste şapte ani. Ford România va plăti un comision pentru aceste garanţii şi va furniza guvernului român cauţiuni de calitate ridicată care să acopere suma garantată.
Aceste cauţiuni vor putea fi executate de statul român dacă acesta va trebui să achite vreo sumă de bani în cadrul acestei garanţii. Nivelul comisionului plătit pe durata împrumutului este în conformitate cu prevederile Cadrului temporar adoptat de Comisie.