Si, ca sa nu se mentina doar in tonalitate ingenua, artista se deda unui exercitiu insolit: reproduce hermina lui Da Vinci din chiar Doamna cu hermina, si, mai mult, i-o aseaza in brate unui... domn. Nu altul decit exegetul sau - Pavel Susara. Mereu plin de surprize, Emil Stratan nu se dezminte nici de data asta, aducind in galeria sa, Eleusis... o hermina. Nu una alba insa, cum e antologic cunoscuta, ci - provocator - neagra. Pentru ca Daniela Chirion, asa cum arata - incitant - in seara vernisajului, era o provocatoare hermina ai carei mari ochi nocturni iradiau in intreaga-i silueta. Conferindu-i si marca. Din miinile acestei provocatoare fiinte a noptii pline de promisiuni ies - paradoxal - irizarile zilei. Zi de vara, cum numai in pinzele maestrilor de altadata mai intilnim. Pentru ca tinara bucuresteanca - dupa alte citeva experiente de atelier - se plaseaza acum in aceasta aura solara, atit de cautata cindva de pictura romaneasca. Pavel Susara - diafanul ei manager - depista insa, in cuvintul de deschidere, si o nuanta adaugata, una ce delimiteaza aceasta pictura de precedenta ei: ... imagini realizate exclusiv in valori, aproape de alb/negru, un clar/obscur de factura noua, care, dupa toate aparentele, va accentua componenta afectiv-existentiala, va spori misterul si va contura mai sonor haloul metafizic. Acestui halou ii apartin inefabilele portrete de femei, dar si hipnoticele aratari - bufnite, maimute, ciini -, plasind-o pe speciala pictorita intr-o rezervatie inconfundabila. Sa contezi pe achizitiile de finete ale interbelicilor, adaugindu-le aceasta aura bizara, iata noutatea ce ne-a oferit-o Daniela Chirion la galeria Eleusis. Si, ca sa nu se mentina doar in tonalitate ingenua, artista se deda unui exercitiu insolit: reproduce hermina lui Da Vinci din chiar Doamna cu hermina, si, mai mult, i-o aseaza in brate unui... domn. Nu altul decit exegetul sau -