Domeniile turismului, telecomul, serviciile si IT-ul sunt domeniile cu cel mai mare grad de risc la tentativele de frauda pentru platile online, arata un studiu al companiei PayU, care indica o continua scadere a incidentelor de profil.
Conform PayU, procentul tentativelor de frauda la plata online a continuat sa scada si in 2012 ajungand la nivelul de 0,19% din totalul tranzactiilor, fata de 0,24% in 2011. In acelasi timp insa, valoarea totala asociata tentativelor de frauda a crescut cu 37%.
Segmentele cele mai expuse tentativelor de frauda sunt reprezentate de turism (32% din numarul tentativelor de frauda), telecom (31%), servicii (18%) si IT&C (9%).
“In 2010 sau 2011, domeniul IT&C era unul dintre segmentele cu cel mai mic numar de tentative, sub 3% din total. Observam in prezent o crestere a varstei medii a celui care incearca o frauda, de la putin peste 20 de ani la 30 de ani, precum si o evolutie semnificativa a valorii medii a unei tentative, cu 31%. Aceste tendinte, impreuna cu cresterea preferintei pentru produse cu livrare fizica sau produse mai scumpe, demonstreaza ca persoanele care incearca sa fraudeze sunt tot mai bine pregatite si mai indraznete. Din acest motiv, de la un an la altul, serviciile de securitate devin tot mai importante pentru magazinele online”, explica Anamaria Pirjol, risc & customer experience manager in cadrul PayU Romania.
Astfel, in perioada 2013 – 2014, strategia de securitate a companiei vizeaza integrarea serviciilor de antifrauda din toate tarile in care opereaza pentru a putea face evaluare si monitorizare de risc la nivel international, in timp real si dezvoltarea unor filtre de securitate suplimentare pentru produsele de plata online noi.
Cardurile folosite in tentativele de frauda sunt emise in proportie de 38% in Statele Unite, 16% in Romania, 8% in Italia si 8% in Marea Britanie