Cu o avere de 85-90 mil. euro, patronul Astra Vagoane Călători, unul dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri, prezent în TOP 300 Capital, mizează acum pe export mai mult ca oricând.
În fabrica de la Arad construiește unul dintre cele mai moderne tramvaie din lume, dar și vagoane pentru trenuri. Are planuri mari, chiar dacă până acum nu s-a concretizat nimic pe partea de tramvaie și chiar dacă începutul de an nu a fost tocmai bun când vine vorba de proiecte noi. „Ministerul Transporturilor nu a repartizat nimic la capitolul investiții pentru CFR Călători. Mai mult, operatorul feroviar are datorii de 30 milioane de lei, în contul unor vagoane pe care le-am livrat în ultimii ani“, spune Valer Blidar, bani pe care speră să-i recupereze într-un timp cât mai scurt. De altfel, în opinia lui Ștefan Roșeanu, senior partner Club Feroviar, ultimii cinci ani nu au adus schimbări majore pentru acest segment, nu s-au făcut investiții în material rulant, dar nici în infrastructură, motivele invocate de oficialii din ministerul de resort fiind de fiecare dată aceleași: „Nu sunt bani“.
De cealaltă parte, nici cu licitația de la Cluj-Napoca pentru livrarea de tramvaie nu a fost așa cum se aștepta Blidar. După ce, la finele anului trecut, câștigătoare a fost desemnată compania poloneză PESA, omul de afaceri a făcut contestație. „Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) ne-a dat dreptate și a propus anularea procesului-verbal de câștigare a licitației, dispunând continuarea procedurilor“, explică omul de afaceri, fără a uita un amănunt: „tramvaiul nostru (n.red. - Imperio, construit în parteneriat cu germanii de la Siemens) are tracțiunea și comanda fabricate în Germania; în același timp, consumul de energie este foarte redus“. Numai că povestea tramvaielor de la Cluj nu se opreșete aici. La rândul lor, reprezentanții Primăriei locale a