Pentru cei care se simt depăşiţi de situaţii, stresaţi la serviciu, plictisiţi de rutină, există o singură soluţie: o călătorie. Universitatea din Vermont, SUA, a descoperit că mesajele postate pe Twitter devin din ce în ce mai vesele pe măsură ce oamenii se află la o distanţă mare de casă.
Twitter este una dintre cele mai fertile surse de informaţii pentru astfel de studii, în special pentru că postările sunt mai libere şi mai personale decât răspunsurile la chestionare pe care se bazează de obicei cercetătorii, dar şi datorită faptului că aici sunt disponibile cantităţi imense de date cu un conţinut foarte uşor de catalogat, notează BBC.
Studiile anterioare despre „twittologie“ au monitorizat, de exemplu, cum se propagă ştirile, demografia diverselor dialecte şi legăturile dintre obezitate şi exprimarea senzaţiei de foame. De când schimbările în dispoziţia populaţiei îşi fac apariţia pe Twitter şi pe alte reţele sociale, guvernele, forţele de poliţie şi organizaţiile de securitate au un interes din ce în ce mai mare pentru aceste reţele, studiind, întrebând şi chiar cântărind în balanţă ce este privat şi ce este clar o problemă de securitate.
Acest nou studiu, care leagă fericirea de localizarea geografică, realizat de Christopher Danforth şi de colegii săi de la Universitatea din Vermont, profită de acest „corn al abundenţei“ de pe Twitter, care le-a oferit material de cercetare de aproape patru miliarde de „twitt-uri“ din 2011 şi până acum.
Danforth şi colegii său au fost interesaţi de cum se manifestă schimbările de dispoziţie în mesajele corelate cu localizarea lor şi au cercetat o bază de date imensă pentru a alege exact acele mesaje care erau însoţite de latitudine şi longitudine (pentru mesajele postate de pe telefoanele mobile la care a fost activată funcţia GPS). Aproape 1% din mesaje includeau această informaţie, procent reprezenta