După un an dificil, industria de telecomunicaţii s-a dovedit a fi un sector care s-a menţinut pe linia de plutire. Piaţa de fuziuni şi achiziţii din domeniul IT&C a fost una dinamică în 2009, iar firmele care au avut resurse financiare au profitat din plin pentru a-şi întări poziţia.
Companiile din piaţa românească de IT&C au continuat să se dezvolte şi în vremuri de criză, pe tot parcursul anului 2009.
Cel mai recent exemplu este firma Probass care a căutat investitori şi a vândut întreaga participaţie a companiei către cel mai mare furnizor de aplicaţii software din regiune, Asseco South Eastern Europe.
Grupul polonez a plătit 7,7 milioane de euro pentru preluarea integrală a firmei Probass, fiind una dintre marile tranzacţii IT de sfârşit de an.
Oportunitatea numită Emag
Pe parcursul acestui an au mai avut loc alte trei tranzacţii pe piaţa de IT care ar putea candida cu succes la titlul de „mutarea anului". Pentru primul loc se bat cei de la Asesoft, care au cumpărat 51% din acţiunile celui mai mare magazin online Emag.
Tot aici se încadrează şi Marius Ghenea, care a cumpărat PC Garage, şi Cosmote, care a preluat operatorul Zapp.
Tranzacţia dintre Emag şi Asesoft s-a concretizat în primăvara anului, însă valoarea acesteia nu a fost anunţată oficial. Vânzarea unei participaţii de 51% din acţiunile celui mai mare retailer online autohton nu a fost o surpriză pentru nimeni.
Reprezentanţii Emag căutau un investitor pentru că magazinul nu se mai putea susţine din venituri proprii, aşa cum făcuse în ultimii şapte ani de la deschidere.
În 2008, Emag a avut o cifră de afaceri de 150 de milioane de euro, dublu faţă de 2007. Mutarea vine după ce anterior cei de la Asesoft au mai achiziţionat şi contractele de distribuţie ale retailerului Flamingo.
Zapp a devenit „verde"
Dacă vânzarea a 51% din acţiunile