Perioada teambuildingurilor costisitoare şi a trainingurilor pentru toată compania s-a sfârşit. Companiile încearcă să ridice moralul angajaţilor printr-o bună comunicare şi programe de pregătire destinate grupurilor restrânse.
Salariaţii marilor companii bănăţene, greu de motivat în absenţa recompenselor financiare care însoţeau până acum rezultatele profesionale excepţionale, îi determină pe angajatori să apeleze la metode „psihologice" pentru a-şi păstra oamenii mulţumiţi pe timp de recesiune. „Recunoaşterea meritelor angajaţilor buni în faţa echipei din care aceştia fac parte, trimiterea de scrisori de mulţumire pentru salariaţii cu rezultate sau oferirea de distincţii de tipul «Angajatul lunii» sunt metode care nu costă, dar care îi determină pe oameni să se implice în activităţile lor", a explicat Adriana Blagoiev, branch manager în cadrul Manpower Timişoara. Potrivit acesteia, criza financiară le-a adus angajaţilor din multinaţionale mai multă autonomie, ei fiind încurajaţi să vină cu propuneri în proiectele pe care le dezvoltă. „Dacă până acum angajaţii multinaţionalelor aveau doar o felie îngustă pe care lucrau, fără o viziune largă asupra activităţilor companiei, acum au şansa de a veni cu propuneri pentru proiecte", a explicat Blagoiev.
Trainingurile se scurtează
Recesiunea şi încercările disperate ale angajatorilor de a-şi tăia cheltuielile a redus durata programelor de training oferite salariaţilor, dar şi numărul persoanelor care participă la aceste activităţi. Trainingurile nu mai au loc în staţiuni montane, ci la sediul companiei şi nu se mai adresează unui întreg departament, ci unui număr restrâns de angajaţi. „Companiile preferă trainingurile interne, în care angajaţii se pregătesc între ei", a explicat Adriana Bădescu, manager A&C Consulting Centre Timişoara. Pentru consolidarea echipelor speriate de criză, companiile bănă