Falimentele, din ce in ce mai frecvente in randul agentiilor de turism de cartier, determina turistii sa se indrepte catre marii jucatori care au o mai mare credibilitate. In aceste conditii, viitorul a mii de agentii mici este pus sub semnul intrebarii.
Atunci cand o agentie de turism mica, de regula revanzatoare a pachetelor marilor tour-operatori, falimenteaza, exista doua victime colaterale: atat clientul, care trebuie sa umble pentru a-si recupera banii platiti si a carui vacanta este practic esuata, dar si tour-operatorul, care ofera pachetul spre revanzare si care nu isi mai primeste banii pe aceste pachete.
“In ultima perioada s-a inmultit numarul agentiilor mici, de colt de bloc, care au falimentat. In aceste conditii turistii au devenit mult mai atenti si se indreapta spre agentiile mari, cu o credibilitate sporita. Ramanand fara clienti, multe agentii mici isi vor inchide portile in viitorul apropiat”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Simona Veteleanu (foto), proprietar al agentiei de turism TravelBiz.
Falimentul acestor agentii poate reprezenta un prim pas in consolidarea si maturizarea unei piete foarte dispersate. “In Romania sunt nejustificat de multe agentii de turism, iar diparitia acelora care nu au valoare este una benefica”, mai considera reprezentantul TravelBiz.
In pericol sunt si agentiile foarte mari, care au probleme in recuperarea banilor de la clienti, dar si de la agentiile ravanzatoare. “Agentiile mari vor avea probleme daca nu vor reusi sa isi reduca cheltuielile pentru a ajunge la o balanta intre venituri si cheltuieli. O alta problema ar putea fi recuperarea banilor de la clienti; degeaba ai de incasat bani daca nu ai cash-flow”, a mai spus Simona Veteleanu.
Pe o piata in regres de peste 20% la sase luni, TravelBiz a reusit sa inregistreze o crestere de 7% in primul semestru. “Primul seme