* Ştirile ultimelor zile n-au fost prea vesele: mai mult cu accidentul, cu victimele, cu rude ale victimelor - prilej cu care am văzut scris pe ecran, de vreo trei ori, "victimile". Ne-am luat cu treaba, cu scrisul, deci n-am tras cu urechea, să auzim dacă s-o fi spus vreodată că "steagurile vor fi coborâte în pernă", că nu ne-ar mira. Oricum, televiziunile - mai ales de ştiri - s-au repezit la subiect ca românii la tigăi şi bormaşine, ocupând întreaga zi cu imagini cât mai sumbre şi fond muzical pe măsură. Atmosfera asta, solemnă şi tristă, a fost întreruptă doar de câteva ori pe oră, cu reclame gen "Dăm tonul la veselie!", "Vara asta se poartă berea etc." sau, după comentariile despre autocarul care a mers prea repede, depăşind viteza legală, "Simte viteza! Merge rapid etc.!". Da, omul e trecător, dar sufletul e nepieritor, iar reclama e sufletul comerţului!
* A propos de ce ziceam mai sus: există şi reclame care par OK ca intenţie, dar conţin un ceva stricăcios, fiind cam ca o femeie frumoasă cu un coş pe nas. Am prins recent una, e pe http://www.youtube.com/watch?vâxp5H_EA-BD0 şi e cu tanti Viorica - poate că o ştiţi: un puştan intră pe net, pe web-chat sado-maso, şi dă peste o duduie învelită în latex negru, o dominatrix cu cravaşă, care îşi recită poezia (cam ca domnişoarele cu ofertele de ţigări de prin alimentare), îl ameninţă pe flăcău că îi va da bătăiţă, iar junele se holbează şi mai tare în monitor, apoi întreabă: "Tanti Viorica? Eu sunt, tanti, v-am recunoscut după pata de igrasie din sufragerie!". Urmează textul cu produsul Ig*a St*p, care te scapă de igrasie, apoi apare din nou Viorica, pe marginea canapelei, vorbind cu exagerat accent moldovenesc (cam de prin Vaslui, am spune noi): "Auz, uăi, da' voi, acol', la Bucurieşti, mai şî-nvăţaţ sau staţ tătâ zâua pi calculator?". Deci, nişte creativi de prin Capitală s-au gândit la un text până când