Comisia Europeana ar putea sa aloce fonduri in valoare de circa 2,5 miliarde de euro pentru sectorul feroviar, insa banii vor putea fi folositi doar daca vor fi demarate proiecte pentru infrastructura feroviara, au declarat pentru NewsIn reprezentanti ai Asociatiei Industriei Feroviare din Romania (AIF)
"Romania risca sa nu primeasca finantare europeana in sectorul feroviar pana nu demareaza proiecte pentru infrastructura feroviara" a declarat secretarul general al AIF, Stefan Roseanu.
Mai mult chiar, reprezentantii AIF si cei ai Comisiei Europene au fost categorici in a respinge orice proiect din domeniul feroviar atat timp cat Romania nu propune proiecte viabile care se incadreaza in Prioritatea 1.
"Totusi, o reanalizare a strategiei sectoriale nu este respinsa ci chiar agreata, astfel incat sa permita realizarea de investitii in infrastructura feroviara si in perioada de reanalizare a parametrilor tehnici si economici ai Coridorului IV Pan European", a spus Roseanu
Acesta sustine ca astfel s-au realizat, anul trecut, harti strategice de zgomot ale indicatorilor Lzsn si Ln (ce reprezinta indicatoare de zgomot asociat disconfortului general pe o perioada de 24 de ore si, respectiv, tulburarii somnului in perioada de noapte) pentru tronsoanele de cale ferata Bucuresti Nord - Chitila si Saligny - Palas si pentru statiile de cale ferata Arad, Simeria si Ploiesti Sud.
In acest sens, senior partner al Clubului Feroviar s-a referit la o evaluare nerealista a efortului financiar si anume ca inca din 2007 din fondurile POS-T in valoare de 2,5 miliarde de euro s-au cheltuit doar 300.000 de euro pentru proiectul de realizare a hartilor de zgomot. Acesta s-a mai referit si la grabirea etapei de realizare a proiectelor si pe teren nu numai pe hartie la calea ferata.
"Pentru calea ferata din Romania existe o cofin