Gama Porsche se va extinde rapid în mai multe direcţii, astfel că la atingerea targetului de 200.000 de exemplare vândute anual până în 2018 va contribui şi un nou model de SUV compact. Porsche Macan va adopta o bază mecanică dezvoltată împreună cu Audi, însă sarcina inginerilor de la Zuffenhausen va fi să revizuiască întregul pachet pentru a-i acorda lui Macan o personalitate sportivă şi prestaţii superioare “vărului” cu patru inele cromate pe grilă.
Salonul Auto de la Los Angeles din luna noiembrie va găzdui premiera conceptului Porsche Macan, inaugurându-se astfel cea de-a cincea linie de modele.
Pronunţat „măcean” şi tradus din limba indoneziană prin tigru, dinamicul SUV mediu va primi în premieră pentru un model Porsche motoare în patru cilindri cu o capacitate de 2.0 litri, inclusiv alimentate cu motorină.
Platforma MLB rezervată modelelor cu motor longitudinal ale grupului VAG va constitui scheletul celui de-al doilea tot-teren Porsche, aceeaşi pe care o va folosi Audi pentru construcţia celei de-a doua generaţii Q5 din 2016 şi la coupe-ul Q6.
Lungimea în jurul a 4,6 metri îl va plasa pe Macan mai scurt cu aproape 24 cm comparativ cu fratele Cayenne (4,846 metri lungime şi 1,939 lăţime), în vreme ce înălţimea va fi cu minim 8 cm sub cei 1,705 metri ai marelui SUV din Zuffenhausen.
Cum cel mai mic propulsor din oferta Cayenne actuală are cilindreea de 3.000 cmc (3.0 TFSI S Hybrid şi 3.0 Diesel), Macan vine mai aproape de spiritul economiei şi aduce versiuni pe benzină 2.0 litri cu 230 CP (350 Nm) şi un diesel 2.0 bi-turbo de peste 200 CP (400 Nm).
Macan va fi aşadar primul Porsche ce va găzdui sub capotă motoare pe benzină în patru cilindri, iar asta nu e tot. În jurul motorizării Audi 2.0 TFSI (cu un suflu proaspăt pe Macan), Porsche e posibil a dezvolta o versiunea Macan S Hybrid, omologul Cayenne S Hybrid urmând a dispune de o p