„Intr-o piata ca Romania care este destul de haotica, presiunea pe care o pune cineva mai mare duce doar la o scadere in zona de preturi. Orice fel de branduire, rebranduire se poate face numai cu foarte multi bani, iar pe viitor, piata se va imparti in retele de magazine sub umbrela unor retaileri mari si unele foarte mici, de proximitate. Retailerii ar trebui sa colaboreze strans. Daca nu, vom asista la o canibalizare superba in urmatorii ani”, a afirmat Minea.
El a adaugat ca in criza consumul din Romania nu a scazut, ba chiar a inregistrat o crestere, insa cresterea a fost pe piata nefiscalizata.
„Raspunul magazinului din colt a fost sa lucreze pe piata neagra. Rulajul produselor in aceste magazine este foarte rapid, ele nu iti mai accepta marfa decat fara factura. Romania care a fost pe ultimele locurile pe zona de dezvoltare a comertului modern, acum este varf de lance, iar senzatia este ca se fac experimente. S-ar putea sa se creeze un haos generalizat si sa ne mutam de la magazine la tarabe. Cine are bani poate sa rezite pe o piata a evaziunii, cine nu are bani dispare. Sa faci concurenta marilor retaileri este o prostie, sa spui ca le vei invinge este nebunie curata, trebuie sa colaborezi cu ele. Trebuie diferentiat foarte bine magazinul de proximitate de supermarket”, a explicat presedintele Angst.Este o marlanie pe care recunosc pe care am facut-o. Cand piata o cere, o faci
Minea a mai spus ca romanul este un consumator oportunist, care nu are nicio tendinta de a atrage un brand.
Citeste si:Carrefour isi extinde reteaua de supermarketuri din TimisoaraCarrefour deschide cel de-al 3-lea magazin in franciza. Vezi undeRevista presei de business: Cele mai importante subiecte ale zilei
„Romania este printre putinele tari in care nu poti diferentia produsele de cailitate de cele slabe sau medii pentru ca preturile sunt farte mici”. @