Compania Fly Taxi, care a deţinut monopolul taximetriei la aeroportul din Otopeni, a cerut intrarea în insolvenţă.
„Vrem 60 de maşini gri metalizat cu portbagaj mai mare de 600 de litri la Otopeni, vă rog." Nu este o comandă excentrică la vreo companie de taximetrie ci un caiet de sarcini din 2003. Surprinzător sau nu, doar nou-înfiinţata Fly Taxi îndeplinea aceste criterii. Firma fusese înfiinţată de Dan Besciu şi Sorin Vulpescu, patronii binecunoscutului restaurant „Golden Blitz" din Capitală, şi a fost preluată la scurt timp de omul de afaceri Fernando Enciu.
Ce s-a întâmplat
Privilegiul îi costa pe clienţi de două ori mai mult decât tarifele obişnuite şi a durat până la începutul acestui an, când Aeroportul „Henri Coandă" a organizat o licitaţie pentru transportul clienţilor în regim de taxi. Licitaţia a fost câştigată de 13 firme şi 57 de persoane fizice autorizate, iar Fly Taxi nu se mai numără printre ele. În scurt timp, a început declinul. Obişnuiţi cu preţuri mari, clienţi siguri şi trasee comode, taximetriştii nu s-au mai descurcat în faţa „tarifelor de criză" practicate de competitori. Fly Taxi practică un preţ de aproape 3 lei pe kilometru, în timp ce majoritatea firmelor de taxi din Bucureşti au un preţ mediu de 1,4 lei kilometrul. Anul trecut, când încă funcţiona monopolul Fly Taxi, o cursă de la aeroport până în Bucureşti era taxată cu nu mai puţin de 3,5 lei, şoferii „uitând" să mai treacă aparatul pe tarif urban, o călătorie de la aeroport până într-un cartier bucureştean ajungând să coste şi 100 lei.
Ce urmează
Fly Taxi a înregistrat în 2008 afaceri de 8,42 milioane de lei, potrivit Ministerului de Finanţe, şi a trecut pe pierderi, cu un rezultat negativ de 381.000 lei, după ce în 2007 a raportat un profit de 542.000 de lei. Numărul de salariaţi era de 128 de persoane. Reprezentanţii companiei Fly Taxi nu au putut fi co