Desi in cadrul Unilever exista politici de fidelizare a angajatilor, oamenii nu trebuie si nu pot fi tinuti "cu forta" intr-o organizatie, ei au puterea de a face alegeri, crede Valentin Pauna, director de resurse umane al Unilever South Central Europe (USCE).
"Un plan de fidelizare trebuie sa existe in orice organizatie, dar acesta nu este infailibil. Oamenii au puterea de a face alegeri si este bine si normal ca se intampla asa. Este foarte important sa ai oameni buni, mai ales in pozitiile manageriale. Am avut colegi care au facut alte alegeri si nu de cele mai multe ori la competitie, ci in cu totul si cu totul alte domenii la care nu ne-am fi gandit: telecomunicatii sau industria berii, de exemplu. Este un risc pe care trebuie sa ni-l asumam", explica Valentin Pauna.
Dupa parerea sa, exista trei di-mensiuni pe baza carora se poate masura atasamentul emotional al angajatilor fata de structura in care lucreaza: calitatea leadership-ului (in general, oamenii sunt critici la adresa sefilor si este normal sa fie asa), cat de multumiti sunt angajatii cu ceea ce fac si care este reputatia companiei pe piata.
"Oamenii nostri primesc in mod regulat oferte de job din exterior, dar nu exista un obicei in acest sens, pentru ca o astfel de decizie, de a ramane sau de a pleca, depinde de la individ la individ. In esenta insa, oamenii nostri au plecat atunci cand nu au avut rabdare sa creasca. Exista un ritm al avansarii in cariera care nu poate fi sustinut la nesfarsit sau care are si faze mai lungi", afirma Pauna.
El afirma ca Unilever recruteaza pentru "competences", pentru valorile omului, caruia ii este furnizata apoi pregatirea necesara postului respectiv. "Exista situatii in care cautam tineri care sa poata face jobul din prima zi. In foarte putine cazuri cautam specialisti gata formati. In domeniul financiar-contabil, in resurse umane, in logist