Transportul cu maxi-taxi pe relatia Braila - Galati si retur a devenit o activitate unde evaziunea fiscala este un fenomen la ordinea zilei, fara ca autoritatile competente sa schiteze vreun gest ca le-ar pasa. Zeci de curse intre cele doua orase se deruleaza fara ca vreun calator sa primeasca bilet, de unde rezulta ca, lunar, sume de ordinul sutelor de milioane de lei vechi trec neevidentiate complet in contabilitatea celor doi operatori de transport ("Aventin Trade" si "Gebamy") si pentru care, evident, nu se plateste niciun impozit. Mai mult, de citeva zile, cei doi operatori au scumpit simultan costul unei calatorii cu peste 30%, iar tariful este identic: 4 lei. In plus, chiar daca teoretic exista o concurenta pe aceasta parte din piata, in realitate, calatorul nu are nicio sansa sa aleaga intre cei doi operatori intrucit, faptic, exista o singura statie, un singur dispecer si un tarif unic. Practic, situatia de fata poate fi asociata unui cartel, care are ca scop fixarea concertata a tarifului de calatorie, fara ca un consumator al acestui serviciu de transport sa poata alege, concret, oferta cea mai buna.
Raiul evaziunilor
Asta a devenit sectorul de activitate de transport al navetistilor pe relatia Braila - Galati. Zeci de sesizari sosite la redactie reclama faptul ca, de luni de zile, nu se mai elibereaza bilete de calatorie de catre soferii microbuzelor care efectueaza in regim maxi-taxi curse regulate intre cele doua orase. Informatia s-a verificat, intrucit pe parcursul mai multor saptamini, redactorii "Obiectiv" au calatorit incognito cu aceste masini, au platit, dar nu au primit bilete. Un calcul simplu indica faptul ca, la vechiul pret de 3 lei/calatorie, la un numar de 15 locuri in maxi-taxi pentru care nu se elibereaza niciun bilet, asa cum s-a verificat deja, inseamna un venit la negru de aproape un milio