Statisticile de specialitate ale celor din cadrul Serviciului Furturi Auto sunt reci, perfecte ca exactitatea datelor inregistrate, graitoare din punctul de vedere al mutatiilor survenite, in timp, cu privire la marcile preferate, modalitatile de finalizare a furtului de auto-moto, preturile pietii, locurile negre care concentreaza un numar sporit de fapte de acest gen si multe altele.
Si, pentru prima oara in istoria, inca nescrisa, a acestui gen de fapte, politia judiciara de prevenire a furturilor de auto-moto, ne ofera si datele caizilor care opereaza in zona, transmite Amos News.
De remarcat ca borfasii si-au impartit zonele de operare si ca fiecare banda are propria zona de actiune. Care sunt principalele elemente ce caracterizeaza actiunea de deposedare de un astfel de bun de catre unul sau mai multi ticalosi?
In cea mai mare parte, cu exceptia furtului la comanda (autoturisme de marca sau motociclete rare si scumpe) hotii de auto se comporta ca si hotii de "buna dimineata", adica opereaza la plesneala (se misca, vad, fileaza pentru o perioada scurta de timp, de regula cateva zeci de secunde, apoi profita de neatentia posesorului care, lasa cheia in contact si coboara sa stea de vorba cu cineva, sa-si cumpere tigari, un suc, etc, se arunca in masina si demareaza in forta).
Urmeaza apoi cei care dupa un plan, deseori prodigios, isi asigura, isi premediteaza cu atentie si pridenta savarsirea faptei. Mulaj dupa cheia de la garaj (intra in legatura cu femeia care va asigura menajul, o incanta, o ajuta, i se vara pe sub piele, pana ajung la manunchiul cheilor pe care il incredintati acestei. Mulajul si copia sunt relizate in cateva secunde si ore) ba chiar si de la casa sau intrarea in apartament, filaj cu privire la cine vine cine pleaca cine este acasa, cand lipsesc toti sau cei mai multi si, atunci de da lovitura.