Reprezentanţii companiilor care au contribuit la introducerea Sistemului Informatic Unic Integrat (SIUI) al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) au subliniat că problemele tehnice au fost tratate în regim de urgenţă maximă, după ce activitatea SIUI a fost suspendată, miercuri, din cauza unui comportament necunoscut al sistemelor de management al bazelor de date.
Ei au evidenţiat, într-o conferinţă de presă desfăşurată duminică la sediul CNAS, că din cauza incidenţei ridicate a factorilor favorizanţi care pot determina în orice moment comportamente imprevizibile, soluţiile folosite în întreaga lume pentru managementul bazelor de date nu oferă garanţii absolute în exploatare. De aceea, elemente imprevizibile în funcţionarea sistemului informatic pot apărea şi în viitor.
”Incidentul din această săptămână, manifestat prin erori la nivelul sistemului de gestiune a bazelor de date, care a condus la blocarea funcţionării sistemului SIUI, a fost tratat în regim de urgenţă maximă de către Hewlett-Packard şi partenerul său, SIVECO Romania, precum şi de centrul de suport şi dezvoltare din SUA al furnizorului sistemului de gestiune a bazelor de date”, a declarat Radu Enache, director general al Hewlett-Packard România.
Sistemul se află acum într-o monitorizare suplimentară
Acesta a precizat că firma pe care o reprezintă, “în calitate de integrator şi contractor principal al sistemului informatic unic integrat al asigurărilor de sănătate din România, îşi exprimă regretul pentru incidentul apărut în funcţionarea sistemului SIUI”.
”Vreau să vă asigur de faptul că SIUI are o arhitectură robustă, folosind cele mai moderne platforme tehnologice de la Hewlett-Packard România şi Oracle, aplicaţia fiind dezvoltată împreună cu SIVECO, cea mai mare casă de software din România. SIUI a fost supus la multiple teste şi este în măsură să răspundă ce