Flacăra violet a aprins discuţia publică până la nivelul de pârjol. Au fost astfel uitate toate subiectele cu adevărat fierbinţi din realitatea românească. Ce poate fi mai important decât culoarea unui pulovărel purtat de Boc sau nuanţa ştrampilor în care sare Udrea dimineaţa?
Şomajul, bugetul de superausteritate, criminalitatea explozivă pălesc în faţa trăsnetului violet care energizează mintea politicienilor. Nu ai cum să alegi între o analiză făcută de Banca Naţională şi biografia unui impostor, pentru că televiziunile o fac pentru tine. Ele impun trendul şi orice şomer disperat va ţine pe canalul violet. El ştie că doar un miracol, un 6 din 49 îl poate scoate din mizerie.
Cum să-i pretinzi unui funcţionar corect, cinstit, modest să nu apeleze la datul în bobi pentru a-şi afla viitorul, dacă este sau nu disponibilizabil. El ştie că restructurarea se face în funcţie de pile, ciubucuri, nepotisme, carnet de partid, aşa încât disperarea şi teama îl împing spre flacăra violet, ţinută vie de şeful statului şi de politicieni de la care speri să-ţi aducă siguranţa.
România a trecut rapid de la horoscop şi ghicit în cafea la tehnici de modelare a viitorului prin bioenergii verbale şi tehnici de manipulare a maselor. Nu mai discutăm de furtul de la alegeri albit de Curtea Constituţională, ci aruncăm răspunsurile bâlbâite şi faptele contradictorii din campanie pe umerii unor escroci paranormali.
După legenda Dracula, România oferă un subiect zemos pentru rubricile de fapt divers din întreaga lume: campanii electorale sub semnul flăcării violet! Este un brend de ţară pentru care nu mai trebuie să cheltuim milioane de euro. L-am construit noi, i-am dat autenticitate şi certificat de produs românesc. Practici woodoo în secolul al XXI-lea, o ţară parapsihotică, mereu în lipsă de tot ce-i trebuie unui om normal, oferă magie, nebunie